Intercity Zakelijk in telecom blad Connexie

intercity zakelijk telecom blad connexieIn de april uitgave van het telecom blad Connexie staat een uitgebreid interview met de Commercieel- en Marketing manager. In het artikel ‘ Op weg naar echte vast- mobiele integratie’ wordt in gegaan op de transitie die de organisatie heeft gemaakt. Van mobiele service provider naar vast-mobiele service provider

In deze rubriek Spotlight treft u als lezer veelal net nieuwe bedrijven aan. Deze keer zitten we om de tafel met Intercity Zakelijk. Het klopt wanneer u nu denkt: ‘Intercity Zakelijk? Dat bedrijf ken ik toch?’. Daar heeft u gelijk in, maar buiten de telecombranche is die bekendheid minder groot.

Intercity Zakelijk bestaat al 25 jaar waarvan 17 jaar in Nederland. “Dat maakt ons meteen de oudste onafhankelijke mobiele serviceprovider van Nederland”, vertelt marketing manager Jasper Kuin. “Met een directe koppeling op het KPN- en Vodafone-netwerk en een duidelijk focus op het mkb-segment hebben we in de loop der jaren een solide klantenbase opgebouwd.

“Waarom kiest het mkb voor Intercity Zakelijk? “Flexibiliteit is het sleutelwoord”, stelt commercieel directeur Sjaak Kramer vast. “Een gewone zakelijke dealer regelt aansluitingen op de bestaande netwerken. Dat is een eenmalige handeling en dan is bij wijze van spreken voor een of twee jaar de kous af. Wij zijn veel fl exibeler, ook ten opzichte van een mno. Wij bieden eigen abonnementen aan en kunnen klanten zelfs binnen een contractsperiode migreren van het ene netwerk naar het andere. In die fl exibiliteit speelt onze hele organisatie een sleutelrol. Bij ons vind je geen callcenter achter een 0900-nummer, maar klanten hebben rechtstreeks contact met hun accountmanager en BackOffice.

“Toch is de merkbekendheid binnen de doelgroep niet echt groot. “Dat er ruimte is om onze merkbekendheid binnen de doelgroep te verbeteren is juist. Daar lag in het verleden ook niet de focus.” Jasper Kuin vult aan: “Maar dat gaat veranderen. Al jaren zijn flexibiliteit en no-nonsenseproducten de sleutel tot ons succes. Onze visie is dat alles zal evalueren naar één mobiel device. Je smartphone wordt je pc en maakt Het Nieuwe Werken juist mogelijk. De winnaar is diegene die vastmobielintegratie weet te vertalen naar praktische producten. Op dit moment zien wij dat het daar nog aan ontbreekt.” Daarom is dit jaar voor Intercity Zakelijk een transitiejaar. Een nieuw managementteam stoomt de interne organisatie klaar voor een omvangrijke operatie. “Van mobiele serviceprovider naar een volledige vast-mobielintegrator. Daar ligt de ambitie. Daarvoor zal geïnvesteerd moeten worden. Intercity Zakelijk sluit daarbij het opschuiven in de keten naar een full mvno-model niet uit. Maar een mvno word je niet zomaar. Het zal Intercity Zakelijk meer de vrijheid geven ten aanzien van de operators en echte vast-mobielintegratie mogelijk maken. Maar voordat dat zover is, moet er nog veel gebeuren en ondertussen blijft de winkel gewoon open natuurlijk.”

Wanneer kunnen we echte vast-mobielintegratie verwachten? Sjaak Kramer lacht: “Hier heb je alvast mijn visitekaartje, dan praten we daar na de zomer met elkaar over verder.” Dat is dus afgesproken!

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.